Anadolu Feneri

İçinde yaşadığınız şehre iyi bakın mottosu önümüzdeki yıllarda da hep trend olarak kalacak gibi gözüküyor. Çünkü nesiller geçsede Şehr-i İstanbul bu  şekilde genişlemeye devam ettikçe, keşfedilmemiş köşeleri elbet kalacak ve hatta yenileri eklenecek. Bir yakadan diğer yakaya da bizim için anlatılacak çok yer ve hikaye kalacak.

Hafta sonu ne yapalım diye düşünürken birden aklıma Rumeli Feneri’nin göz kırptığı kıyılardan elbet bir cevap alacağı geldi; belli ki onun da diğer kıyıda bir bekleyeni vardı. Anadolu’dan ona gözkırpan diğer yarısı, tabiki Anadolu Feneriydi. Boğazın Karadeniz ile birleştiği, Asya tarafının en kuzey ucunda bize selam eden bu fener 1834’den beri orada durmaktaydı. 178 yaşındaki bu fenerle tanışmanın vakti artık gelmişti. Biraz araştırma yaptıktan sonra 13/14 yıl öncesine kadar askeri arazi içinde kaldığı için yerleşime açık olmadığını öğrendiğimde bir hayli şaşırdım. Daha sonra sivillerin girişine izin verilmesiyle adını fenerden alan Anadolufeneri köyünün hareketlenmeye başladığını öğrendim. Bu kadar okumak yeterdi çok gezen çok bilir diyerek yola koyulduk.

Buradan sonrası tavsiyeler silsilesi. Öncelikle Çengelköy’de bir kahvaltı molası. Çınaraltında menemen yemeden olmaz. Gerçi eskisi kadar iyi değil gözümüzden kaçmadı ama adettendir dedik geçtik. Sanırım bu adetin değişme zamanı geldi. Tarihe not yeni bir menemenci bulunacak. Kahvaltımızı ettikten sonra Beykoza doğru sahil şeridini takip ederek güzel manzarının ve yavaş yavaş medeniyetten uzaklaşmanın huzuru içinde Anadolu Kavağına vardık. Kavak olmuş otopark. Ahali işe uyanmış, bumudur yani dedik sessizce yolumuza devam ettik Fenere doğru. İlk dikkatimizi çeken şey Askeri alanların bolluğu oldu. Ardından yolun sağında kalan Çam Vadisine daldı gözlerimiz. İstanbulun yani başında henüz herşeyin bitmediğini bize hatırlatan bir doğa güzelliği burası ama insanlıktan nasibini almış; kıyısında durmak isterseniz masa 20TL. Yok öle bedava güzellik.

Tabelaları  takip ederek ilerlerken birden bire yokuşun sonunda yolun bittiği yerde karşımıza dikildi fener. Beyaz taştan yapılmış 20 metrelik dev sessizce izliyordu Güneşin huzuru içinde seyir halindeki gemileri. Akşam için dinleniyordu belkide; gecenin bekçisiydi nede olsa. Deniz fenerinin hemen yanındaki restoran dikkatimi çeksede vakit henüz dem vakti değildi. Ama çay için her zaman vakit vardı. Derme çatma iki evin arasında Mavi Boya ile bakımsız bir duvara yazılmış Buse Cafe yazısını takip ettik.İki kat şeklinde taraçalanmış küçük bir çay bahçesiydi burası. Yeni çatılmış çardak direkleri belli ediyor kendini. Öğrendik ki açılalı 5 hafta olmuş. Sahibi biraz utangaç olduğundan yada unutmaya başladığımız saygıdan çok yüzümüze bakmadan konuşuyor bizimle. Hava sıcak olduğu için henüz işler istediği gibi değil. Manzarası enfes koyu ve kıyıyı tepeden görüyor. Karşınız Rumeli. Demir atmış yatlar bir kenarda diğer kenarda kendini denize atmış ahali keyfini sürüyor Marmaranın. Manzaraya daldığımız sırada çaylarımız geliyor. Dedik ya henüz tenha buralar onun için çay taze ve tam demlenmiş ki umarım böle devam eder. Çaylarımızı yudumlarken akasya ağaçlarının arasından izlediğimiz manzaradan olucak içimizi bir huzur kaplıyor. Belkide çok alternatif olmadığından henüz kalabalık değil bu köy. Bilen geliyor belliki.

Dönüş vakti geldiğinde bu huzurlu ve güzel yeri geride bırakmanın üzüntüsü elbet içimizi sarıyor. Nede olsa şehir insanıyız, yok etsekte hasretiz yeşile ve maviye. Bir sonraki seferde söz veriyoruz kendimize rakı ve balıkla selamlayacağız İstanbulu bu tepeden. Tavsiyem hazır el değmemişken gelin buralara; razıysanız bir çaya ve tosta gelin dostlarınızda serin bir havada sohbetiniz sizi birleştiriken karışsın Marmara ile Karadeniz.

Beğendin mi? Arkadaşlarınla paylaş!

Umut

2 Comments

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

1. anadolu feneri, yoros kalesi ve çevresi sırlarla dolu, gerek askeri gerekse tarihi açıdan.. burayı ilk gördüğümde burada bir tarih yattığını sezmiştim ve kısa süre sonra yani ortalama 1,5 – 2 yıl kadar önce de yoros kalesinde arkeolojik kazılara başlandı. uzunca süre sivil girişine kapatılmıştı kale ancak şu anda kısmi olarak yeniden açılmış durumda. ayrıca ve ayrıca askeri anlamda tarihsel dokularda bu mevkide bulunmakta.. şimdilik ser veriyorum sır vermiyorum.. her köşesini gezin iyi inceleyin.. C.K..

Bir Format Seç
Oylama
Neyin daha çok tercih edildiğini bulmak için yapılan oylamalar, anketler
Hikaye
Video, gif ve resimler eklenerek zenginleştirilebilen metin
Liste
Bildiğimiz, sevdiğimiz internet listeleri
Açık Liste
Submit your own item and vote up for the best submission
Caps
İstediğiniz resmi yükleyip üzerine yazı yazarak caps oluşturabilirsiniz